Przykłady email marketingu

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Przykłady email marketingu

Email marketing (zwany również e-mailingiem) to narzędzie komunikacji pomiędzy firmą (nadawcą) a klientem (odbiorcą). Jeśli wykorzysta się to z wielką kampanią e-mailową, będzie to podstawowa pomoc przy wprowadzaniu nowych produktów, nowych lokalizacji i byciu w ciągłym kontakcie zwrotnym z klientami, zarówno lojalnymi, jak i potencjalnymi.

Komunikacja odbywa się za pomocą poczty elektronicznej, która może być spersonalizowana w zależności od społeczności lub grupy klientów, z którymi chcemy się komunikować. Obecnie istnieje wiele programów do wysyłania e-mail marketingu, będąc w stanie ustalić filtry według płci, wieku, średnich wydatków klienta, lub jakiejkolwiek innej opcji, że firma potrzebuje do kampanii. Spersonalizowane oprogramowanie, na przykład, jest narzędziem, które może pomóc w prowadzeniu kampanii e-mail marketingowych, ponieważ pozwala na segmentację według danych klientów przechowywanych wcześniej w narzędziu.

W każdym razie pamiętaj, że kontakty w bazie są przez predyspozycje klienta, więc nie jest to element formuły spamu. Ważną rzeczą w tym sensie jest zbieranie informacji o każdym kliencie w momencie dokonywania zakupu, poprzez nasze sieci społecznościowe lub na naszej stronie internetowej.

Poniżej wyjaśniamy, na czym polegają te kampanie na kilku przykładach:

Kampanie e-mail marketingowe

Wszyscy pamiętamy domowe skrzynki pocztowe, gdzie docierały promocje, listy, mailingi i inne pop materiały od firm, wraz z technologią informacyjną zmieniło się to na naszą skrzynkę mailową, dlatego firmy muszą dziś dostosować się i prowadzić kampanie skupione w internecie, gdzie z każdym dniem e-commerce (a tym bardziej w obecnych czasach, w których żyjemy) wystawia rachunki na większe kwoty.

  • Najprostszą kampanią, ale nie mniej ważną, którą można przeprowadzić za pomocą email marketingu jest newsletter, w którym firma wysyła swoim klientom nowe produkty i wiadomości, które są uważane za ważne dla zarządzanego biznesu. Na przykład jeśli mamy estetykę naturalną, a nowością jest nowy zabieg poprawiający cerę, to dobrze byłoby informować o tym naszych klientów i oferować im te produkty, a oni będą wiedzieli, że to my poleciliśmy. Jego głównym celem jest informowanie i uświadamianie klientów o oferowanych usługach, informacje są proste i skierowane do każdego, kto wcześniej wykazał zainteresowanie naszą działalnością.

W poniższym przykładzie widzimy, że e-mail ma na celu informowanie o usługach sklepu i uświadamianie klientom różnych dostępnych dla nich opcji. Służy również jako narzędzie dla nowych klientów do zapoznania się z usługami firmy. Są to krótkie i proste wyjaśnienia dotyczące zabiegów, ich korzyści, a na koniec informacje o placówce, aby w razie zainteresowania mogli się z nią skontaktować, jak w poniższym przykładzie:

  • Oferty i promocje: Wysyłanie kodów promocyjnych poprzez email marketing przyniesie dwie korzyści: Pierwszym z nich jest to, że sprzedaż wzrośnie dzięki natychmiastowemu podejściu jakie będziemy mieli z klientem, wyobraźmy sobie w naszej estetyce promocję, że trzecia wizyta klienta będzie miała 15% rabatu, to bardzo proste promocje do przeniesienia w bazie danych, oprócz osiągnięcia lojalności klienta będziemy oferować wartość dodaną. Drugą korzyścią jest to, że ci sami klienci po zweryfikowaniu, że oferty są prawdziwe, będą polecać naszą kampanię i będziemy mieli więcej klientów przechwyconych tym kanałem. Jej celem jest budowanie lojalności wśród konsumentów, którzy już wypróbowali nasz produkt lub usługę oraz zachęcanie tych, którzy jeszcze nie zdecydowali się na ten krok.

  • Ten przykład z Victoria's Secret skupia się na konkretnej dacie, Walentynkach, i pozwala użytkownikom podarować komu tylko chcą kartę podarunkową do wydania na produkty w sklepie. Ten przykład pokazuje nam, że promocje nie powinny ograniczać się do kodów rabatowych, ale mogą to być również akcje, które dodają wartość i ułatwiają proces zakupowy naszym użytkownikom.

  • W ramach promocji moglibyśmy zastosować w naszej estetyce dodanie dwóch usług, a druga byłaby za pół ceny, w ten sposób zachęcamy klienta do większej konsumpcji w ramach estetyki i ewentualnie kontynuacji, w kolejnych wizytach, zwiększania ilości usług, które są stosowane. Tego typu strategia ma na celu budowanie lojalności klientów, ponieważ będą oni mieli poczucie, że jest to najtańsza opcja w porównaniu do jakości usługi, którą otrzymują.


  • Powyższy przykład przedstawia email oferujący promocję 2 za 1 w spa. Zaprasza użytkowników do odkupienia i podzielenia się nim ze znajomym. W ten sposób staramy się również pozyskiwać nowych klientów poprzez tych konsumentów, którzy są lojalni wobec naszej marki.

  • Potwierdzenia zakupu i wysyłki: Ważne jest, aby nasi kupujący byli na bieżąco informowani, gdzie znajdują się ich produkty. Na przykład mail potwierdzający, gdy klient kupi produkt w estetyce, a inny, w którym powiadamiamy, że przesyłka wyjechała już do miejsca przeznaczenia. To proste sposoby na śledzenie, gdzie klient będzie czuł się komfortowo z otrzymaną usługą. Jeśli zatrudnimy firmę spedycyjną, która posiada tracking, będzie jeszcze lepiej, ponieważ klient może zobaczyć konkretnie status przesyłki, tego typu mail sprawi, że poczuje się bezpiecznie i zdecyduje się na dalsze korzystanie z Twoich usług.

Klient zawsze chce bezpieczeństwa w swoich zakupach, a ta strategia monitorowania zakupów poprzez informowanie go o nich drogą mailową jest jedną z najlepszych, dodatkowo w czasach pandemii sprzedaż internetowa znacznie wzrosła, więc nasza estetyka powinna dodać te usługi, aby nie stracić gruntu pod nogami z konkurencją.

To potwierdzenie zakupu dziękuje użytkownikom za wybór marki i podaje im szczegóły dotyczące ich zakupu i szacowanego czasu dostawy. Ponadto, masz możliwość kliknięcia przycisku i będziesz miał szczegóły dotyczące Twojej paczki za pomocą numeru śledzenia. Ten rodzaj e-mailingu przeznaczony jest wyłącznie dla klientów, którzy zakupili już fizyczny produkt. W przypadku sprzedaży produktów takich jak karty rabatowe czy prezenty można by zrobić to wysyłając podobny mail, ale z kodem umożliwiającym dostęp do promocji.

Korzyści z email marketingu

W tym sensie możemy powiedzieć, że kampania email marketingowa przyniesie korzyści naszemu biznesowi. Jeśli strategia email marketingowa zostanie wykonana prawidłowo pod względem segmentacji, rodzaju informacji i częstotliwości, to w perspektywie średnioterminowej możemy wygenerować znacznie większe przychody dla naszego biznesu.

Ponadto, e-mail marketing jest formatem, który pozwala nam zawrzeć niezbędne informacje w jednym e-mailu, bez konieczności uciekania się do innych, bardziej tradycyjnych form sprzedaży. Korzystanie z poczty elektronicznej jest dla naszych klientów codziennością, musimy tylko zbadać ich zachowania, zainteresowania i wdrożyć strategię, która pozwoli nam osiągnąć cele, które wyznaczyliśmy jako biznes.

Artykuły powiązane

1. Przykłady broszur

2. jak stworzyć dobry slogan?

3. Zaprojektuj cenniki, które zachęcają do zakupu.

Natalia Sadowska

Redakcja meblefryzjerskie.edu.pl

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Portal z pasji do aranżacji i wykończenia wnętrz

Profesjonalne porady związane z doborem mebli oraz akcesoriów fryzjerskich

Stwórz swój idealny salon razem z nami

 

kontakt@meblefryzjerskie.edu.pl