Jak tworzyć cenniki, które zachęcają do kupna?

Jak tworzyć cenniki, które zachęcają do kupna?

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Jak tworzyć cenniki, które ...

Otwarcie firmy lub rozpoczęcie przedsięwzięcia oznacza duże wyzwania. Une z najważniejszych elementów jest posiadanie pod ręką cennika, który funkcjonuje jako strategiczna część biznesu, ponieważ jest to nasz list wprowadzający w naszej społeczności, a dodatkowo jest to jeden z elementów odróżniających nas od konkurencji.

W każdym przypadku określenie cennika i zaprojektowanie go jest bardzo ważne. Jeśli masz cennik, który nie jest wystarczająco jasny, prawdopodobnie Twoi klienci nie kupią, nawet jeśli Twoje produkty są lepsze od konkurencji. Oto kilka ważnych aspektów projektowania cennika, który zachęca do zakupu Twojego produktu lub usługi:

Jak zaprojektować cennik dla swojej firmy?

Aby zaprojektować cennik, musisz wziąć pod uwagę dwa podstawowe aspekty: organizację i projekt (co odpowiada części graficznej i wizualnej):

  • Organizacja i dystrybucja produktów lub usług

W pierwszej kolejności musimy sporządzić projekt listy, w którym określone zostaną treści do diagramu. W tym sensie, następujące pytania mogą nas ukierunkować: Jak będzie to zorganizowane: w porządku alfabetycznym, od najniższej ceny do najwyższej, według znaczenia, według regionu? Możliwości są nieograniczone. Wszystko zależy od wizji, misji i wartości firmy.

Duże sklepy internetowe, takie jak Amazon, pozwalają użytkownikom na dostosowanie wyszukiwania do wspomnianych wyżej kryteriów. Są tacy, którzy szukają najtańszych, inni chcą tylko marek, a jeszcze inni stawiają na najwyżej oceniane produkty. Jest to dobry przykład przy podejmowaniu decyzji, jak powinien wyglądać cennik konkretnego sklepu.

Dodatkowo, jeśli Twoja firma oferuje usługi, ważne jest, aby zamieścić krótkie wyjaśnienie usług i określić niektóre szczegóły procesu usługowego. Zalecamy jednak, aby był on krótki i wykorzystać do tego celu osobny dokument.

  • Atrakcyjny i czytelny design

Kiedy już uporządkujemy naszą listę i określimy hierarchię, którą będziemy się posługiwać, przechodzimy do części wizualnej lub graficznej. Wygląd tej listy ma fundamentalne znaczenie, ponieważ dokument Worda to nie to samo co odpowiednio zaprojektowany PDF, w którym zachowana jest kolejność produktów, informacje są wyróżnione i idą w parze z wizerunkiem firmy.

Ćwiczeniem pozwalającym na uzyskanie atrakcyjnego designu jest przede wszystkim przyjrzenie się cennikowi konkurencji, aby przeanalizować, jak są one skonstruowane, na jakie grupy podzielone są usługi, czy na początku jest jakaś oferta, jak wyróżniają się tytuły. Do tego niezbędna jest praca projektanta, który potrafi uchwycić w dokumencie istotę Twojej marki w zgodzie z Twoją identyfikacją graficzną.

Na czym polega technika podejścia cenowego?

Kiedy już określimy nasze ceny, musimy zadać sobie pytanie: jak odpowiednio do nich podejść? Aby to zrobić, kluczowe jest pokazanie cen naszego produktu lub usługi ze szczerością. Podobnie, w celu ich dokładniejszego przybliżenia, wskazane jest notowanie, jak zmieniają się one pod wpływem zmian inflacyjnych oraz jak zachowuje się nasza konkurencja. Wyjaśniamy szczegółowo:

  • Szczerość

Jak wspomnieliśmy wcześniej, cena odzwierciedlona powinna być ceną rzeczywistą. Niektóre sklepy mają tendencję do wymyślania tego cennika z wprowadzającymi w błąd ofertami, które zastawiają pułapkę na klienta, który potem przy kasie orientuje się, że to co przeczytał nie było prawdą. Może to prowadzić do wielu problemów.

Jeśli dojdzie na przykład do nieporozumienia, inni klienci prawdopodobnie nie zdecydują się na zakup u Ciebie. Aby uniknąć takich sytuacji, najlepiej być szczerym w liczbach i pokazywać tylko to, co jest prawdziwe. Jeśli jest klauzula, która dotyczy np. promocji, odnotuj to gdzieś w swoim wpisie - na dole strony lub w innym miejscu.

  • Zarejestruj się

Gospodarka będzie miała bezpośredni wpływ na sposób definiowania cen w Twojej firmie. Są kraje, które mają niską inflację. Jednak kraje rozwijające się prezentują zupełnie inną rzeczywistość, z niewyobrażalnym dla wielu poziomem inflacji, ale niestety jest to scenariusz, z którym trzeba się zmierzyć.

W tym sensie prowadzenie cennika pozwala na zapisywanie danych liczbowych, którymi zarządza firma od początku i porównywanie w razie potrzeby. Podobnie powinieneś uwzględnić ten wskaźnik inflacji w swojej strukturze kosztów.

  • Konkurs

Podobnie istotna jest znajomość innych sklepów lub portali oferujących te same produkty lub usługi, zwłaszcza jeśli posiadają one zorganizowaną sieć (strona internetowa, portale społecznościowe, sklep fizyczny), czyli wzbudzającą zaufanie, które każde przedsiębiorstwo chce osiągnąć. W tym sensie odkrycie, gdzie leży sukces, ma fundamentalne znaczenie. Może to być w cenach, w doświadczeniu, w obsłudze, w wizerunku... Każda z tych cech składa się na decyzję o tym, jaką cenę podać.

Jaką strategię cenową mogę zastosować w swoim biznesie?

Chociaż będzie to zależało od każdego przedsiębiorstwa, prawda jest taka, że firmy zazwyczaj stosują jedną z trzech strategii określania swoich cen: penetrację, skimming lub imitację.

  • Strategia penetracji

Strategia ta polega na wejściu na rynek z cenami niższymi niż w danej kategorii lub niszy, a w której nabywcy z reguły oferują wyższą cenę za ten produkt. Strategia ta może być zalecana w przypadku wejścia na rynek z wieloma konkurentami oraz w przypadku innowacyjnego lub nowego produktu lub usługi.

  • Strategia skimmingu

Natomiast strategia skimmingu polega na wejściu na rynek jako "atak", czyli z wysoką ceną w pierwszym etapie, a po zdobyciu grupy docelowej, następnie obniżeniu ceny i objęciu nią pozostałych segmentów w ramach tego rynku. Strategia ta może sprawdzić się równie dobrze w przypadku firm, które oferują nowatorskie i innowacyjne usługi. Jest to przeciwieństwo strategii penetracji.

  • Naśladownictwo czy strategia konkurencyjna

Jak sama nazwa wskazuje, strategia ta polega na naśladowaniu cen naszej konkurencji. Jest on często polecany, gdy istnieje różnorodność podobnych ofert, które stanowią ścisłą konkurencję.

Krótko mówiąc, weź te uwagi pod uwagę, prezentując swój cennik na rynku. Projekt, jego hierarchia i podobnie określenie w strategiczny sposób swoich cen bez wątpienia pomoże Ci w rozkręceniu biznesu.

Powiązane artykuły:

1. Przykłady broszur i jak je zaprojektować w atrakcyjny sposób.

2. Jak zaistnieć w Google Maps i dlaczego jest to niezbędne dla Twojego biznesu?

Natalia Sadowska

Redakcja meblefryzjerskie.edu.pl

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Portal z pasji do aranżacji i wykończenia wnętrz

Profesjonalne porady związane z doborem mebli oraz akcesoriów fryzjerskich

Stwórz swój idealny salon razem z nami

 

kontakt@meblefryzjerskie.edu.pl