Klucze do podnoszenia cen bez utraty klientów

Klucze do podnoszenia cen bez utraty klientów

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro
  3. Klucze do podnoszenia cen bez utraty ...

Podnoszenie cen w każdej firmie może być dla wielu synonimem utraty klientów. Istnieją jednak pewne techniki, które mogą pomóc Ci podnieść wartość produktów i usług bez zrażania do siebie klientów, zwłaszcza tych, którzy preferują Cię od dłuższego czasu. Czytaj dalej i przyjrzyj się bliżej kilku wskazówkom.

Gdy pomyśleć o tym na chłodno, wzrost cen istnieje w każdym biznesie, nawet w biznesach związanych z urodą. Jednak, aby zrobić to w odpowiedni sposób musimy wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii, które pomogą nam uniknąć utraty klientów.Czy to możliwe? Jasne, a stosując się do tych wskazówek możesz podnieść ceny salonów bez ryzyka zrażenia do siebie odbiorców.

Dodaj wartość do swoich usług

Dlaczego miałbym płacić więcej za tę samą usługę? Błąd, to nie jest ta sama usługa, tylko lepsza. Kiedy zwiększysz wartość tego, co oferujesz w swoim salonie lub spa, Twoi klienci zawsze będą pytać, dlaczego teraz płacą więcej niż wcześniej, zwłaszcza ci, którzy przychodzą do Twojego biznesu od jakiegoś czasu i doskonale znają wartości.

Jednym ze sposobów odpowiedzi na to pytanie jest dostarczenie wartości dodanej. Może to być zarówno oferowanie filiżanki kawy lub herbaty, gdy klienci czekają na swoją kolej, jak i po prostu poprawa atmosfery lokalu. Ponadto, można by dodać małe dodatkowe usługi do tych tradycyjnie oferowanych. Na przykład, w manicure można dodać dodatkowy lakier do paznokci, który wzmacnia paznokcie; lub jeśli klientka przychodzi na farbowanie włosów, poinformuj ją, że usługa obejmuje teraz masaż wzmacniający, aby zmniejszyć wpływ chemikaliów.

Istnieje wiele sposobów na dodanie wartości, a wszystkie zależą od Twojej kreatywności. Ważne jest, aby Twoi klienci czuli, że są nagradzani i że nie jest to po prostu kwestia podniesienia cen w salonie bez niczego w zamian.

Informuj z wyprzedzeniem

Po pierwsze i najważniejsze - bądź transparentny. Jeśli Twoi klienci zauważą wzrost cen niemal z zaskoczenia, nieufność jest nieunikniona. Dlatego należy poinformować ich o tym z wyprzedzeniem, a jednocześnie podać powody działania. Ulepszenia w usługach, infrastrukturze lub cokolwiek, co uznasz za stosowne, ale powiedz im o tym, zanim przyjdą do twojego salonu piękności lub spa.

Dobrym sposobem na to jest email marketing. Gdy masz kompleksowy system zarządzania, możesz tworzyć i zarządzać kampaniami tego typu, personalizując komunikaty dla każdego typu klienta, którego masz. Tak więc, podczas gdy niektórym powiesz, że fryzura zawiera teraz tonik wzmacniający, innym powiesz, że masaże redukcyjne są dłuższe, aby były bardziej skuteczne.

Kluczem jest bycie przejrzystym i bezpośrednim, ze szczególną uwagą, by nie zniszczyć zaufania, jakim społeczeństwo obdarza wasz ośrodek.

Rób to stopniowo

Innym dobrym sposobem na zwiększenie wartości produktów i usług oferowanych w Twoim salonie lub spa jest robienie tego stopniowo. Wraz z poinformowaniem swoich klientów o działaniu, powiedz im, że będziesz to robił stopniowo, aby się przyzwyczaili i wpływ nie był tak silny.

Specjalne programy dla częstych klientów

W obliczu wzrostu cen w Twoim salonie, musisz zadbać o swój główny segment: częstych klientów. Dla nich powinieneś dawać ekskluzywne oferty i rabaty, które - w dłuższej perspektywie - mogą przełożyć się na utrzymanie cen wyjściowych. Dodatkowo jest to dobry sposób na budowanie lojalności i zachęcanie nowych klientów, aby chcieli należeć do tego ekskluzywnego grona.

Jak widać, podniesienie cen w salonach może przynieść niewyobrażalne korzyści, jeśli zrobisz to w odpowiedni sposób. Zastosuj się do wskazówek, które właśnie przejrzeliśmy, a na pewno nie będziesz miał z tym problemów.

Powiązane artykuły:

1. Jak zwiększyć sprzedaż salonu w zimie.

Beata Gawron

Redakcja meblefryzjerskie.edu.pl

Portal z pasji do aranżacji i wykończenia wnętrz

Profesjonalne porady związane z doborem mebli oraz akcesoriów fryzjerskich

Stwórz swój idealny salon razem z nami

 

kontakt@meblefryzjerskie.edu.pl