Plusy i minusy oferowania rabatów w Twoim salonie

Plusy i minusy oferowania rabatów w Twoim salonie

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Beauty
  3. Plusy i minusy oferowania rabatów na swoim ...

Istnieje wiele sposobów na przyciągnięcie uwagi społeczeństwa, choć nie wszystkie są korzystne na dłuższą metę. Silna konkurencja i wolne sezony nieuchronnie skłaniają nas do myślenia o rabatach, nawet bez analizowania ich realnego wpływu na Twój salon czy salon fryzjerski. Zanim jednak obniżysz swoje ceny, aby zwiększyć sprzedaż, dobrze jest poznać plusy i minusy tej praktyki. Szczegóły, poniżej.

Szczególnie w okresach, gdy sprzedaż jest znikoma, obniżanie cen produktów i usług wydaje się być nieomylną strategią, pobudzającą - choć chwilowo - ekonomię Twojego salonu kosmetycznego, fryzjerskiego czy SPA. Ale uwaga, rabaty mogą być mieczem obosiecznym i jeśli zostaną źle wykorzystane, mogą spowodować szkody dla Twojej firmy.

Plusy i minusy obniżania cen

Choć są to przeważnie rozwiązania krótkoterminowe, rabaty w salonach mogą być doskonałą strategią sprzedażową lub początkiem debitu. Wszystko zależy od tego, jak je zastosujesz i w jakim celu.

Pros

  • Jest to strategia łatwa do wdrożenia, ponieważ nie wymaga dużego wysiłku ani inwestycji środków.
  • Błyskawicznieprzyciąga klientów. Zniżki do salonu to atrakcyjny haczyk, który przyciąga uwagę osób, które jeszcze Cię nie znają, natomiast dla Twoich stałych klientów to kolejny powód, aby nadal preferować usługi Twojego salonu.
  • Możesz rozszerzyć swoją ofertę. Dodawanie nowych produktów lub usług jest zawsze wyzwaniem, zwłaszcza gdy Twoi klienci zapuszczają się w coś nowego - to scenariusz, w którym dodatkowy impuls zawsze będzie pomocny.
  • Pozwala na zniesienie okresów niskiej aktywności. Niezależnie od tego, czy chodzi o sprzedaż w ostatniej chwili, czy o badanie okresów roku, w których sprzedaż jest powolna, korzystanie ze zniżek w salonach jest świetnym sposobem na zwiększenie przychodów, gdy klienci są rzadkością.
  • Idealne do białych marszów. Rozpoczęcie działalności gospodarczej nie jest łatwym zadaniem, a oferowanie rabatów to świetny sposób na przyciągnięcie ludzi do zapoznania się z Twoją ofertą i jej jakością.

Cons

  • Wystrzegaj się kultury dyskontowej. Jednym z wielkich zagrożeń związanych z ciągłymi obniżkami w salonie jest to, że publiczność się do nich przyzwyczaja, a wyjście z tej spirali jest niezwykle trudne.
  • Obniżają one długoterminową rentowność. Obniżając wartość niektórych produktów lub usług, nieodłącznie wiąże się z tym zmniejszenie Twoich przychodów.
  • Mogą one zaszkodzić wizerunkowi marki. Ciągłe oferowanie rabatów często stwarza przekonanie, że to, co jest oferowane, nie jest dobrej jakości.
  • To rodzi nieufność. Pochodną poprzedniego punktu jest to, że nadmierny rabat może spowodować erozję zaufania klientów.
  • Zmniejsza lojalność. Jeśli oprzesz swoją strategię na ciągłym oferowaniu rabatów, przyciągniesz nowych klientów, którzy przyjdą do Twojego centrum urody, kliniki czy spa tylko ze względu na rabaty. Lojalność nie idzie w parze z tą strategią.

Wydaje się, że zasada "za dużo wszystkiego jest złe" dotyczy również rabatów w salonach. Jak wskazaliśmy powyżej, jest to miecz obosieczny, który - użyty we właściwy sposób - może przynieść ogromne korzyści Twojemu salonowi, spa czy gabinetowi kosmetycznemu. Jeśli myślisz o rozpoczęciu sezonu rabatowego, rozważ plusy i minusy, które właśnie przejrzeliśmy, aby pomóc Twojemu salonowi jak najlepiej wykorzystać tego typu strategię.

Beata Gawron

Redakcja meblefryzjerskie.edu.pl

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Portal z pasji do aranżacji i wykończenia wnętrz

Profesjonalne porady związane z doborem mebli oraz akcesoriów fryzjerskich

Stwórz swój idealny salon razem z nami

 

kontakt@meblefryzjerskie.edu.pl