6 Klucze do wyboru nazwy dla salonu fryzjerskiego

6 Klucze do wyboru nazwy dla salonu fryzjerskiego

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Beauty
  3. 6 Klucze do wyboru nazwy dla swojego ...

Rozpoczęcie działalności gospodarczej to zawsze ekscytujące wyzwanie. Jedną z najważniejszych i najbardziej złożonych części jest wybór nazwy, ponieważ jest to nazwa, która musi komunikować nie tylko istotę Twojej marki, ale także być oryginalna i innowacyjna.


W ten sposób, wybór nazwy swojej firmy jest jednym z istotnych części do utrwalenia jej sukcesu, ponieważ wybierając dobrą nazwę, można zagwarantować dobre pierwsze wrażenie i, stosunkowo, będzie można łatwiej uchwycić swoją grupę docelową.

Jednak na rynku, na którym jest tak szeroka oferta, jak w przypadku salonów fryzjerskich i kosmetycznych, posiadanie dobrej nazwy i wszystkich elementów wyróżniających markę staje się niezbędne i kluczowe dla utrwalenia sukcesu.

Jeśli zakładasz własny salon fryzjerski i nadal nie wiesz, jak wybrać nazwę, oto 6 kluczowych aspektów, które warto rozważyć:

1) Zdefiniuj swoją propozycję wartości, potrzeby, usługi i inne kluczowe aspekty salonu fryzjerskiego.

Biorąc pod uwagę, że Twoja firma jest dopiero w fazie otwarcia, ważne jest, abyś poświęcił ważną uwagę wszystkim wcześniejszym planom strategicznym. Po zdefiniowaniu pewnych aspektów operacyjnych, ważne jest, abyś określił swoją propozycję wartości i swój element wyróżniający, a także zakres lub ofertę usług, które będziesz świadczył, swoje cele i, oczywiście, zdefiniował rynek, do którego chcesz dotrzeć, i jasno określił, kim jest twoja grupa docelowa i jakie są jej cechy.

W tym sensie narzędzia takie jak macierz SWOT, Model Canva czy Macierz ERIC są przydatne do określenia tych aspektów, które będą Cię odróżniać od konkurencji. Gdy będziesz miał te aspekty wyjaśnione, będziesz mógł w bardziej strategiczny i trafny sposób zdecydować o nazwie dla swojego salonu fryzjerskiego.

2. Określ charakter swojej działalności: fryzjer czy salon.

Po drugie, ważne jest, abyś określił zarówno wielkość, jak i charakter swojego salonu, tzn. czy jest to lokalny lub mały biznes, czy wręcz przeciwnie - jest to salon kosmetyczny z dużymi prognozami wzrostu.

Z drugiej strony, jeśli jesteś znanym stylistą, idealnym rozwiązaniem jest użycie swojego nazwiska jako marki, ponieważ będziesz przekazywał zaufanie, bezpieczeństwo i znacznie większą bliskość do swojej społeczności, a na pewno masz już skonsolidowany rynek. Jeśli jednak nie jesteś znanym stylistą lub nie masz takiego prestiżu, nie martw się: wybierz nazwę, która pasuje do wielkości biznesu, który chcesz zaprojektować i osiągnąć w średniej i długiej perspektywie.

3. Wybierz nazwę, która jest prosta i łatwa do zapamiętania

Chociaż powinieneś wybrać oryginalną i innowacyjną nazwę, nie zapomnij wybrać nazwy, która jest łatwa do zapamiętania przez Twoją społeczność. Podobnie, towarzyszący jej slogan jest idealny do strategicznego pozycjonowania Twojej propozycji wartości.

4. Uwzględnij swoją konkurencję i odróżnij się od niej

Z innej strony istotne jest, aby Twój salon fryzjerski posiadał element, który odróżnia go od konkurencji. Jeśli masz innowacyjną i kreatywną propozycję wartości, na pewno będziesz miał nazwę, która będzie z nią związana.

Zbadaj dokładnie swoją konkurencję i nie próbuj naśladować lub kopiować nazwy lub sloganu innego salonu fryzjerskiego, ponieważ może to zaszkodzić Twoim celom pozycjonowania.

5. Odciśnij istotę swojej marki

Jak już wspomnieliśmy, istotne jest, aby nazwa, którą wybierzesz dla swojego salonu fryzjerskiego, przekazywała wizerunek, jaki chcesz kreować jako firma i jako salon kosmetyczny; w tym sensie istotne jest, aby Twoja nazwa była spójna z Twoją misją, wizją, a przede wszystkim z Twoimi wartościami i z cechami Twojej społeczności.

Unikaj bardzo pospolitych lub oklepanych nazw. Pamiętaj: mniej znaczy więcej.

6. Uwzględnienie aspektów prawnych

Wreszcie, co nie mniej ważne, należy wybrać oryginalną nazwę, aby uniknąć ryzyka plagiatu lub naruszenia własności intelektualnej istniejącej firmy. Zdobądź informacje na temat aspektów prawnych, które musisz wziąć pod uwagę przy rejestracji nazwy swojego salonu i podejmij niezbędne środki ostrożności. Zadbaj też o to, by nie powtarzać i nie kopiować cudzego pomysłu, dlatego warto mieć kilka alternatywnych nazw.

Podobnie, jeśli zamierzasz mieć stronę internetową, sprawdź, czy domena jest dostępna, a także ewentualną nazwę użytkownika dla twoich sieci społecznościowych, aby uniknąć niedogodności.

Jak widać, określenie nazwy swojego salonu to bardzo ważny, ale jednocześnie bardzo emocjonujący aspekt dla każdego przedsiębiorcy. Wykorzystaj swoją propozycję wartości i odważ się wejść na rynek.

Pamiętaj, że nazwa Twojej firmy jest Twoją najlepszą wizytówką, zwłaszcza gdy zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów. Upewnij się, że wybranej nazwie towarzyszy również przyciągająca wzrok identyfikacja graficzna zgodna z Twoją propozycją, aby skuteczniej przyciągnąć swoją grupę docelową.

Beata Gawron

Redakcja meblefryzjerskie.edu.pl

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Portal z pasji do aranżacji i wykończenia wnętrz

Profesjonalne porady związane z doborem mebli oraz akcesoriów fryzjerskich

Stwórz swój idealny salon razem z nami

 

kontakt@meblefryzjerskie.edu.pl