Dostosuj ceny swoich usług i miej dochodowy salon piękności.

Dostosuj ceny swoich usług i miej dochodowy salon piękności.

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro
  3. Dostosuj cenę swoich usług i miej centrum ...

Kiedy mówimy o rentowności salonu kosmetycznego, mamy na myśli zrównoważoną relację, jaka istnieje pomiędzy tym, co zainwestowałeś w każdą osobę, w materiały i sprzęt, a nawet w sam lokal, a korzyściami lub zyskami, jakie uzyskujesz w danym okresie.

W bilansie rentowności jednym z najważniejszych elementów jest cena, dlatego tak ważne jest stosowanie określonych parametrów przy dostosowywaniu cen w salonie kosmetycznym.


Ustalanie ceny jest jedną z rzeczy, które mogą sprawić, że cierpisz najbardziej i sprawiają, że twoja głowa się kręci, zawsze będziesz miał wątpliwości, co jest najlepszą ceną, aby uzyskać sprzedaż, której potrzebujesz do generowania zysku, i która jest akceptowana przez klienta, w przeciwnym razie nie kupią od ciebie i pójdą do konkurencji.


Szczerze mówiąc, ustalanie cen jest czymś, co martwi zarówno małe, jak i duże firmy, ponieważ jeśli nie uda się uzyskać właściwej ceny sprzedaży, można znaleźć się w poważnych kłopotach, które mogą zagrozić firmie.


Oczywiście sprzedaż produktu to nie to samo, co sprzedaż usługi, głównie dlatego, że cechy usług są nieco abstrakcyjne, np:


* Będąc niematerialnym, w usłudze istnieje wiele czynników, które nie są fizyczne.


* Nierozłączność, usługi są prawie zawsze związane z osobą, która może świadczyć usługę tylko dla ograniczonej liczby klientów.


* Zmienność, nawet jeśli ta sama osoba obsługuje tego samego klienta kilka razy, usługa może mieć różnice, które w końcu wpływają na sposób jej postrzegania.


Dlatego właśnie ustalanie ceny usług jest tak skomplikowane, zwłaszcza że klient nie wie, czego się spodziewać, zwykle jedynym odniesieniem, jakie ma, jest cena i to, co spodziewa się otrzymać za tę cenę, ale dopóki nie będzie się cieszył lub cierpiał, nie może wiedzieć, czy warto było za to zapłacić.


Nawet tak, metody ustalania cen mogą być stosowane zarówno dla produktów jak i usług, wystarczy wyjaśnić, że w usługach, klienci są bardziej wrażliwi na cenę niż w produktach, wyobraź sobie salon kosmetyczny, jeśli ma cenę 20 dolarów za czyszczenie twarzy i jego konkurencja ma go za 10 dolarów, co myślisz, że klienci wybiorą? Oczywiście wybraliby najtańszą, chyba że .... klient doceni różnicę w wartości dodanej.


Oto kilka technik, które możesz zastosować, aby ustalić i dostosować swoje ceny, aby Twój salon kosmetyczny był rentowny.

Korekta według kosztów

Metoda ta opiera się na znajomości wszystkich kosztów związanych z usługą, dwa najważniejsze rodzaje kosztów, które występują w każdym przedsiębiorstwie to:


  • Koszty bezpośrednie: są to wszystkie koszty, które można przypisać usłudze, tj. wszystkie koszty, które są niezbędne, aby móc sprzedać produkt, takie jak na przykład bezpośrednia robocizna, proporcjonalna część kosztów energii elektrycznej, telefonu i innych kosztów, które w swojej proporcjonalnej części muszą być przypisane, aby obliczyć rzeczywisty koszt usługi.

  • Koszty pośrednie: są to wszystkie koszty, które nie są bezpośrednio związane z produktem/usługą, na przykład podatki, wszystkie z wyjątkiem podatku VAT, kampanie marketingowe i wszystkie te koszty, które będąc kosztami, nie dotyczą tylko jednego produktu, ale kilku, a suma tych kosztów musi być podzielona przez wszystkie wyprodukowane jednostki lub przez wszystkie świadczone usługi, aby obliczyć rzeczywisty koszt jednostkowy każdej usługi.

Gdy wszystkie koszty są już znane, ustala się i sumuje procent zysku, dzięki czemu będziemy mieli cenę dostosowaną do zysku, jaki chcemy uzyskać za każdą usługę.


Ta metoda jest zwykle skomplikowana do obliczenia, ponieważ trudno jest dokładnie poznać wszystkie koszty związane z usługą, ale jeśli masz jasność co do nich, jest jedną z najbardziej efektywnych, ponieważ pozwala poznać minimalny koszt, po którym możesz oferować swój produkt/usługę i dostosować marżę zysku.


Dostosowanie do wartości postrzeganej przez klienta

Nie możesz wiedzieć, co myślą Twoi klienci, ale jednym ze wskaźników tego, czy oferujesz dobrą usługę w dobrej cenie, jest spojrzenie na liczbę powtarzających się klientów Twojego zakładu lub salonu.


Jeśli nie masz zbyt wielu powtarzających się klientów, spróbuj poprawić swoje usługi lub obniżyć cenę, bo jeśli nie masz zbyt wielu klientów chętnych do powrotu do Twojego centrum, to dlatego, że w Twojej ofercie coś nie pasuje i nie są skłonni za to zapłacić.


Metodę tę stosuje się, gdy znamy w przybliżeniu realny popyt, jaki będziemy mieli na daną usługę, a przede wszystkim znamy zachowania i oczekiwania konsumenta.


Dostosowanie konkurencyjne

Jest to jedna z najczęściej stosowanych metod, ale też jedna z najbardziej niebezpiecznych, głównie dlatego, że dwie placówki nie mają takich samych kosztów, czyli może się okazać, że przy tej samej cenie usługi Twój konkurent ma 20% zysku, a Ty tylko 5%, może Cię to nawet kosztować więcej niż to, co zarabiasz świadcząc tę usługę, więc Twój konkurent zarabia więcej od Ciebie.


Jeśli planujesz zastosować tę metodę, istnieje kilka strategii, które powinieneś wziąć pod uwagę:

  • Cena wyższa niż u konkurencji: jeśli korzystasz z tego planu, to co musisz bardzo wyraźnie zaznaczyć, to fakt, że Twoja usługa musi być lepsza od usługi konkurencji, czyli musi się od niej różnić właściwościami, które docenia klient, w przeciwnym razie (co oczywiste) klient nie będzie skłonny zapłacić za nią więcej.

  • Cena równa konkurencji: wydaje się najrozsądniejsza, jeśli nie odróżniasz się od reszty konkurentów, ale potem pojawia się dylemat, dlaczego mieliby Cię wybrać, skoro Twoja usługa jest równa konkurencji i kosztuje tyle samo. Ta strategia jest dobra, dopóki rynek jest stabilny i nie trzeba zwiększać sprzedaży.

  • Cena poniżej konkurencji: wielu powie Ci, że jest to najlepszy sposób na sprzedaż, ale... nie zawsze jest to najlepsza strategia, może to rozpętać wojnę na niskie ceny i jeśli nie będziesz w stanie utrzymać obniżenia kosztów swoich usług bardziej niż konkurencja, może Ci to bardzo zaszkodzić, bo może skończyć się generowaniem strat, przez co Twój biznes może się nawet zamknąć, bo nie będziesz w stanie pokryć kosztów. Uważajcie na tę strategię.

Kalkulacja kosztów, dostosowanie cen i poznanie tzw. progu rentowności to skomplikowane zadanie, najważniejsze jest to, aby znać swój biznes, mieć stabilność w zakresie dostawców produktów i usług konsumowanych przez własną firmę, aby móc jednocześnie ustalić ceny, które nie muszą się ciągle zmieniać. Nie zapominaj też o zachowaniu stosunku kosztów do wartości dla każdej z Twoich usług.

Beata Gawron

Redakcja meblefryzjerskie.edu.pl

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Portal z pasji do aranżacji i wykończenia wnętrz

Profesjonalne porady związane z doborem mebli oraz akcesoriów fryzjerskich

Stwórz swój idealny salon razem z nami

 

kontakt@meblefryzjerskie.edu.pl